  | 
		  | 
		  | 
	 
	
		|   | 
		
		
| 
 
 
| Autor | 
Wiadomość | 
 
    
        edeksumo 
        
            Administrator 
            
  
            Dołączył: 25 Lis 2010 
            Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 
            Skąd: Koniec Świata
        
         
        
         
     | 
 Wysłany:
Pią 18:55, 06 Maj 2011 | 
  | 
 
 
        
          
            
             
            O tuż miliony modderów ma problem z obsługą gothic sourcer 3.10 więc sprężyłem się i napisałem ten tutek.
 
 
1. Pobieramy gothic sourcer 3.10 ze strony world of gothic [link widoczny dla zalogowanych]
 
 
2. Instalujemy program (chyba każdy to umie:D).
 
 
3. Uruchamiamy program i widzimy: [link widoczny dla zalogowanych].
 
W tym programie można edytować skrypty jest to bardzo przydatne gdyż koloruje on składnie.(ale większość modderów poleca do tego notepad++), ale tu zajmę się funkcjami związanymi z animacjami.
 
 
4. Klikamy Tools  .
 
 
5. Widzimy to:  .
 
Teraz postaram się omówić każdą z tych opcji:
 
Conventer models: Nigdy nie używałem tej opcji ale jak mniemam służy ona do prze konwertowania skompilowanej animacji. Czyli łopatologicznie jak chcemy mieć miech z gothic 1 w gothic 2 używamy tej opcji.
 
Compiler models: Służy ona do skompilowania animacji, skryptów animacji(mds), z formatów użytkowych asc, mds, mms, na gothicowe: mdl, mds/msb, mmb. Czyli jak chcecie mieć "dułale" czy "tałcze" to piszecie mds robicie animki i używacie tej opcji.
 
Decompiler models: Służy ona skompilowania animacji, skryptów animacji, z formatów gothicowych na użytkowe. Czyli jak chcesz poprzerabiać, popatrzeć na animacje gothicowe to użyjesz tej opcji.
 
 
6. Po najechaniu na pojedyncze opcje rozwinie się lista formatów z jakimi chcemy pracować:[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych].
 
Teraz omówię te formaty.
 
Static (mdl|asc): Są to pliki ze zbrojami (raczej mało używane).
 
Dynamic (mds/msb|mds): To są pliki skryptów animacji (to akurat bardzo przydatne np. do włączników kufrów bardziej dla modderów g1(mds g1, msb g2).
 
Morphmesh (mmb|mms): To używamy do łuków kusz i jak się nie mylę pewnych mobsi jak stół alchemika i inne (dla tych co w normalnym formacie mają asc).
 
 
7. Po wybraniu formatu wyskakuje okno:  .
 
W pierwszej linijce wyszukujemy plik jaki chcemy konwertować.
 
W drugiej wybieramy lokalizację wyjściową, czyli tam gdzie ma zostać zapisana animacja.
 
W trzeciej wybieramy platformę na której pracujemy (w przypadku prze kompilowania wybieramy na jaką platformę chcemy). 
 
 
KONIEC.
 
Mam nadzieje że udało mi się choć trochę przybliżyć wam obsługę tego programu.
 
 
PS: tutek można kopiować ale mnie jako autora. | 
           
          
            
                
                
                
  Post został pochwalony 1 raz
              | 
           
         
     | 
     
    
          | 
     
    
          | 
     
    | 
        |  
         |  
    
| 
 | 
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by  phpBB 
© 2001/3 phpBB Group ::  FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
 
 |   
 | 
		  | 
	 
	
		  | 
		  | 
		  | 
 
 
 |